Consumentenbond opzeggen na overlijden - vaarwel.nl
Consumentenbond opzeggen na overlijden

Consumentenbond opzeggen na overlijden

De overledene kan bij De Consumentenbond lid zijn. Je kunt ook aanvullende lidmaatschappen hebben. Je kunt ook een abonnement op een boek of tijdschrift hebben.

De consumentenbond heeft geen aparte procedure om op te zeggen na overlijden van een lid. Dat wil zeggen dat alle informatie uitgaat van een levend persoon. Die kan dan inloggen en opzeggen. Als je de gegevens hebt om in te loggen is dat dus een optie.

Stappenplan Consumentenbond opzeggen

  1. Online en telefonisch

    De Consumentenbond kent verschillende manieren om op te zeggen. Je kunt gebruik maken van het webformulier dor in te loggen. Je kunt ook een contactformulier invullen, bellen met de serviceafdeling op  070 – 445 45 45 of een ouderwetse brief sturen.

  2. Hoe lang duurt het?

    De opzegging gaat in één kalendermaand na het ontvangen van de opzegging. Je moet snel een bevestiging van de melding ontvangen.

  3. Geld terug

    De Consumentenbond betaalt vooruit betaalde lidmaatschaps- of abonnementsgeld terug. Meestal gaat dat naar de rekening van de overledene.

Op zoek naar het perfecte overzicht voor het afhandelen van de abonnementen en lidmaatschappen?

Doorloop dan onze gratis vragenlijst. Ontdek stap voor stap wat er op je af komt, waar je moet aankloppen en wanneer.